Furcsán hangzik. Tudom, olyan mintha egy tárgyról beszélnénk, hiszen azt szoktad meg, hogy a “márka ” szót termékekkel , szolgáltatásokkal , cégekkel kapcsolatban használod.
Te nem vagy egy tárgy. De nem ám. Mégis pontosan azokat a háttérinformációkat hordozod magaddal mint amiket egy márka. Tulajdonságokat, megjelenést, stílust, kommunikációt , testbeszédet….
Mi jut eszedbe , ha azt mondom, hogy márka? Sorolj fel párat !
A legtöbben gyorsan sorolni kezdik: Coca Cola, McDonalds, Persil, Tschibo, Philips, Samsung …..
Fogadok, hogy neked is ezek jutnak eszedbe először.
Amikor kimondod ezeket a szavakat, rögtön beugrik a logójuk, látod a szemed előtt a cola jól ismert piros-fehér logóját, hallod a reklámokban szóló zenét, érzed a cola ízét és párosítod egy számodra kellemes , kedves emlékkel, vagy egy olyan étellel , amihez nem is tudsz mást elképzelni csakis a coca colát. Érzed a nyár perzselő forróságát a bőrödön és a hűsítő cola hűvösségét a szádban… ugye milyen jó is volt ?
Látod, rögtön beindul a gépezet, az agyad elkezd dolgozni és szállítja azokat a háttérinformációkat amiket összekötsz ezzel a márkával.
Ezek mind tudatosan felépített nagy márkák. Sokan és sokáig dolgoztak és dolgoznak azon , hogy megkülönbözetethetőek, egyediek legyenek ezek a termékek.
Hallhatóak, láthatóak, egyediek, érezhetőek, … ezek nagyon fontos szavak és még sokszor vissza fogok térni rájuk. Fontosak, mert minden érzékszervedre hatnak. A legjobb , ha egyszerre be tudod vetni őket !
Ez egy jól kialakított marketing gépezet eredménye, ami persze nem érne semmit sem, ha a márka mögött nem valódi érték állna.
Nos ezek az alap pillérei a márka kialakításának.
Légy látható, hallható, egyedi, de ami nagyon fontos, tegyél valódi tartalmat és értéket is a saját márkád mögé ! Legyél hiteles !
Akkor most kanyarodjunk el végre egy picit feléd is ! NA végre ! Hasonlítsuk össze a fenti márkák egyikét veled.
Igen, jól olvastad, te is egy márka vagy.
HA eddig nem tekintettél márkaként magadra akkor most épp itt van az ideje, hogy elkezdj magadon dolgozni és márkaként gondolkodni.
Elég ha csak a legegyszerűbb és legszembetűnőbb párhuzamra gondolunk:
a MÁRKA csomagolása, a TE megjelnésed, öltözködésed, stílusod, testbeszéded.
De van még párhuzam bőven, hiszen bármi amit teszel, kommunikálsz, leírsz, viselkedsz, megjelensz…mind rólad árulkodnak, mind mind te vagy , éppugy ahogy a márkánál azok a dolgok amikről fent írtam. Ezek a személyiségjegyeid.
A márkád pedig jelen van…. online és offline is.
Ha foglalkozol vele és építed akkor is és akkor is , ha nem.
Szóval?
HA nem akarsz lemaradni, akkor kezzd el építeni a saját márkdat és ha nem akarsz lemaradni egy blogról sem, akkor csatlakozz a FACEBOOK oldalunkhoz is : Story to go / FACEBOOK.
https://www.facebook.com/pages/Story-to-go/434015373433069?ref=hl
köszönöm 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: